רפלקציה-איתי גנון

האתר מקודם ומשווק באמצעות פרסום ברשתות החברתיות, קישורים בפייסבוק, באינסטגרם וכן באתר המגמה עצמו.
בחרתי להשתמש ברשתות החברתיות:  WhatsApp, Facebook, Instagram מכיוון שאלו הרשתות הפופולריות  ששם הפעילות שוטפת וחזקה ביותר בקרב בני נוער, קהל היעד שלנו.
מטרותיי הן כמה שיותר להטמיע אתר זה, שיכירו וישתכנעו מהכתוב ויעבירו הלאה ובכך ליצור מודעות בחברה ובכלל.
אופן עבודתי הוא שיווק והפצה באמצעות הרשתות החברתיות והפצה לחברים וקבוצות שיעבירו לחברים אחרים וקבוצות אחרות וכן הלאה..
השתמשתי ברשתות החברתיות כדי לקדם את האתר בכך שבכל פעם שהעלנו פוסט חדש באתר, פרסמנו זאת ברשתות החברתיות בתוספת קישורים.
השתמשתי ברשתות החברתיות כדי לקדם אג׳נדה חברתית או כל רעיון או פרוייקט אחר בכך שכל האתר שלנו בעצם עוסק בנושאים חברתיים מגוונים שחשובים לבני הנוער (ולא רק..) ועצם הפרסום של העבודה שלנו ברשתות החברתיות, קידמנו נושאים אלה.
שיתופי הפעולה והאוצרות שייצרנו עם אתרים אחרים מתבטא בכך שיצרנו קישורים לאתר המגמה ואתרים נוספים של תלמידי המגמה כדי לקדם אחד את השני על ידי מעבר של קוראים מאתר לאתר.


רפלקציה אישית.
מבחינת עבודה בצוות אני חושב שעדיף שכל אחד יעשה תפקיד משלו וכמובן שלאורך כל הדרך גם החברים האחרים בקבוצה יעקבו אחרי מה שהוא עושה, יפקחו ויביעו דעות וכתוצאה מכך בסופו של דבר נוצרת עבודה/פרוייקט/אתר שמקובל על דעת כולם שמגבש את הרעיונות של כל חברי הקבוצה. תפקידי באתר הוא הפצה ושיווק. כשכל אחד מן הפרויקטים עלה לאתר המגמה ולאתר שלנו, תפקידי היה לגרום לכך שכמה שיותר אנשים יראו ויכירו את האתר ובעיקר את הפרויקט שפורסם. בשביל לעשות זאת, הכנסנו קישורים נוספים שונים לכתבה המצורפת לסרטון הפרויקט ועל ידי כך האתר שלנו מתקדם בחיפוש בגוגל ונהיה מוכר יותר.
לדעתי, ביצעתי את תפקידי בצורה טובה תוך כדי שיקולים על כל צעד וצעד.
בחרתי להשתתף בהתמחות ניו מדיה מכיוון שגם לפני הגעתי לתיכון, תמיד משך אותי נושא זה של יצירת סרטונים וכו'. כמובן שכאשר הגעתי למגמה, ניתנו לידינו אמצעים טכנולוגיים מגוונים המאפשרים לנו לעבוד בצורה יפה, ממוקדת ונוחה יותר ליצירה.
אני בהחלט רואה באתר שלנו מסר חברתי מכיוון שהעבודות שלנו לאורך השנה התמקדו בנושאים חברתיים של בני הנוער במדינתנו. ובכל פרוייקט ישנו מסר ברור לאוכלוסייה הצעירה ואף למבוגרים,הורים  ומורים ומשום שכללנו בתוכו כתבות רבות בנושאים חברתיים שבזכותם אנו מקווים שהמציאות תשתנה וניתן לראות זאת בכמה וכמה כתבות שכתבנו לדוגמא: בכתבה "רפואה אינטרנטית" שמדברת על היתרונות ועל החסרונות הקיימים ברפואה האינטרנטית  כאשר בני האדם חולים ומחפשים תרופה כלשהי או פתרון למחלה, הם עלולים למצוא תשובות שגויות בנוגע למחלתם באינטרנט ואף להחמיר את מצבם. מאידך גיסא, הטכנולוגיה כיום עוזרת בהתנהלותן של המרפאות, בתי החולים ובהרבה מוסדות רפואיים למשל בהסדרת קביעת התורים וכדומה.
האתגר האמיתי שלי כאיש תקשורת הוא תפקיד ההפצה והשיווק שהוא אולי התפקיד החשוב ביותר לאיש תקשורת. כמובן שתוכן הוא חשוב אך לאחר מכן יש צורך לדעת איך להפיץ ולשווק. התפקיד של השיווק הוא תפקיד שכל איש תקשורת חייב לבצע אותו כי ללא הפצה, הוא לא יכול להתקדם לשום מקום. הפצה באה לידי ביטוי בצפיות נרחבות של אנשים, פרסום באתרי אינטרנט כגון אינסטגרם, פייסבוק,וואטסאפ וכו'.. והחשוב ביותר הוא לדעת איך להעלות את החיפוש של האתר או הפרויקטים בגוגל.
התחום המועדף עלי ביצירת אתרים הוא ללא ספק שיווק והפצה של האתר. אני חושב שתחום זה מתאים לי כי אני איש חברתי וחברותי שיכול לגרום לכך שהאתר ייחשף ברשתות חברתיות בצורה נרחבת מאוד ובכך לקדמו.
התמחות זו תרמה לי באופן אישי בכך שהיא נתנה לי כיוון ורעיון לעיסוק בעתיד. לאחר שראיתי כמה אני מתעניין ביצירת אתר, קידומו, שיווקו והפצתו גרמו לי לחשוב שאולי זה מה שאני צריך לעשות בעתיד ולפתח בזה קריירה..בעיסוק של הפצה, שיווק, פרסום וקידום. להמשך אני אקח איתי את אופן העבודה בצוות, האווירה החברותית, את כל הדברים שלמדתי במגמה- אם זה צילום נכון, עריכה,פתיחת אתר אינטרנט, הפצה קידום וכל הדברים הנוגעים.

כתיבת תגובה