קניות ברשת

כ2.5 מיליון ישראלים מבצעים קניות ברשת בהיקף של 5 מיליארד שקל בשנה.

הקניות באינטרנט מאפשרות לצרכנים הישראלים לקנות מוצרים מכל העולם. לפי סקר שנערך ב-2016, 82% מהצרכנים הישראלים שערכו קניות באינטרנט קנו מאתרים בחו"ל. 40% מהצרכנים ביצעו מעל למחצית מהרכישות שלהם מחוץ לישראל. 18% מהצרכנים ביצעו רכישות רק באתרים ישראליים, למשל של רשתות השיוק המקומיות.

קטגוריות הרכישה הפופולריות בקרב צרכנים הישראלים הן אופנה והלבשה 57% רכשו באינטרנט פריטים בקטגוריה זו, צעצועים ותחביבים 36% ומוצרי אלקטרוניקה 36%.

קניות באינטרנט הן אחת הדרכים שבאמצעותן מנסים ישראלים להתמודד עם יוקר המחיה בלי להמתין ליוזמות ממשלתיות בתחום.

 

קניות באינטרנט מתחלקות לשני סוגים:

1.קניות של מוצרי מזון וכלי בית ברשתות סופר לדוגמא: רמי לוי ושופרסל.

2.קניות כל בו ברשתות בחול ובארץ שמוכרים כל מיני מוצרים מאלקטרוניקה ועד מוצרי ביגוד ועוד.

חלק מהאנשים מספרים שלאחר קניה באינטרנט הם מקבלים דברים שונים הביתה או שמקבלים קניות עם דברים חסרים ממה שהם הזמינו ויעדיפו להגיע לחנות ולקנות ישירות את המוצרים אותם הם רוצים מבן אדם.

אנשים אחרים יטענו שהקניות באינטרנט זה אפשרות נוחה מבלי לצאת מהבית ואפילו בדרך לעבודה, והם סומכים על האתרים למרות שקורים לפעמיים טעויות.

עוד שיקולים שעושים אנשים בקשר לקניות באינטרנט הוא האם להכניס את מספר הכרטיס האשראי לתוך אתר ולהשתמש בו בתוך הרשת הפרוצה למרות שכיום יש חברות שמאבטחות את האשראי ונותנים מענה לסיכון הכספי שהאקרים יגנבו כסף שלהם דרך הרשת.

 

כתיבת תגובה